תיק מפעל

בטיחות במקום העבודה

תאונות מתרחשות כל הזמן וכמעט בכל מקום, אין אחד שחסין לתאונות או אינו חשוף לכך, לצערנו מדובר בתופעה רחבה שתקפה כמעט לכל סוג של מקום עבודה, הסיסמה אם לא עובדים לא קורות תאונות בעבודה נכונה כי אז לא חשופים לסכנות עם זאת לא ניתן להגיע לעבודה ולא לעבוד, לכן כל העובדים ובעלי המקצוע חשופים תמיד לסכנות בכל פרק זמן.


מכיוון שיש סכנות במקום העבודה זוהי הסיבה שמקומות עבודה בתחומים רבים, מפעילים מחלקה של גהות ובטיחות, במהלכה הם שוכרים חברות מקצועיות או בעלי מקצוע בתחום הבטיחות שמעבירים סדנאות בטיחות לבעלי מקצוע מתחומים שונים. סדנאות אלו מועברות הן לעובדים והן למנהלים, לעובדי ייצור , ניקיון, אחזקה, בניין ואפילו עובדי משרד וכדומה. במהלכן הם מקבלים הדרכות בטיחות בעבודה באופן בסיסי וכן באופן פרטני ומקיף לגבי העיסוק הספציפי בו החברה עוסקת.

עולם הבטיחות בנוי מפקודות, חוקים, ותקנות. אין אחד שיודע את כולן. אם זאת ישנם אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחומי בטיחות ספציפיים, אשר מעניקים סדנאות בטיחות לבעלי מקצוע הן כלי אחד דרכו חברות בסדרי גודל שונים שומרים על הבטיחות במקום העבודה. בנוסף לסדנאות אלו מתקיימות הרצאות או הדרכות ייעודיות על בסיס קבוע.

חשוב להבהיר כי חייב להיות במקומות העבודה סוגי שילוט שונים שמטרתם להזהיר לגבי שימוש בציוד מגן אישי או להזהיר את עובדי המקום או אורחים למיניהם בכדי להבטיח שימוש במתקני בטיחות שונים. בקרב חברות גדולות אפשר למצוא ממונה בטיחות שעוסקים בבטיחות במקום עבודה באופן ספציפי וכן אפשר למצוא כלים ניהול שונים או הוראות שנועדו להזהיר מפני אי שימוש באמצעים בטיחותיים שונים.

נדרש להוסיף כי, הכוונה בתחום הבטיחות או הדרכות בטיחות בעבודה, עמידה בפקודות הבטיחות, תקנות הבטיחות או חוקיה בטיחות לבעלי מקצוע, הם לא רק עניין של חברות ומפעלים אלא גם של בעלי מקצוע בודדים ועסקים קטנים, חשוב לציין כי חברות איכותיות שדואגות לשלומם של העובדים, לא מסתפקות בהדרכות וסדנאות אלא רק עושות ביטוח לעובדים כך אם, חס וחלילה, יקרה להם משהו הם יוכלו להתמודד עם אירועי בטיחות לדוגמת תאונות עבודה מבחינה כלכלית.

תאונות במקום עבודה עניין כואב שלהם ניתן ללמוד כי הן לא רק עניין אנושי מצער וקשה אלא גם עניין כלכלי כבד מאוד, בנוסף לאירוע פלילי שעלולים לתבוע את תופש המקום את אחד המנהלים או את כולם, מקום עבודה בו מתרחשות תאונות עבודה עלול להיפגע באופן בו הוא מפסיד ימי היעדרות של העובד ועד לרמה של תביעות שמסכנות את העסק ועל כן מוטב לו להשקיע כסף בסדנאות בטיחות, הדרכות בטיחות, והצגת הסיכונים לבעלי מקצוע ובהעסקת ממונה בטיחות כיועץ ומכוון, מאשר להשקיע כסף בעתיד בתשלום פיצויים, קנסות ולאמצעים אחרים, לכן הרבה פעמים ההשקעה מראש חוסכת הוצאה כספית בהמשך הדרך, כאמור "מה שזול עולה יקר"

לחברת "צמח בטיחות" יועצי בטיחות, ממוני בטיחות, מדריכים בטיחות מקצועיים, לכל תחום עבודה יש לנו את האיש המתאים ביותר ומומחה בתחומו, נשמח להעניק לכם שירות טוב ולעמוד לרשותכם בכל זמן ובכל עניין.

נשמח לענות גם בווצאפ
1
צריכים עזרה?
שלום,
נשמח לעזור בכל שאלה בנושא בטיחות במקום העבודה, לחצו על הכפתור הירוק :)