טופס הדרכת בטיחות לעובדים – דגשים בהכנתו

ע"פ תקנות ארגון הפיקוח על העבודה על כל מעסיק למסור לעובד (חדש או קיים) את כל המידע הרלבנטי עבורו בדבר סיכונים בטיחותיים הקיימים במקום העבודה שלו. בנוסף, על המעסיק לוודא כי העובד קיבל את כל ההוראות והכלים שיסייעו לו להימנע מאירועים בטיחותיים בסביבת עבודתו. קבלת מידע זה נחתמת ע"י העובד על גבי טופס הדרכת בטיחות ייעודי אשר נועד להגן בין היתר גם על המעסיק.

מהם הדגשים החשובים בהכנת טופס הדרכת בטיחות לעובדים? ומדוע חשוב לפנות אל חברת צמח בטיחות בכל הקשור להכנתו? את זאת תבינו מייד.

אישור הדרכת בטיחות לעובדים – למה הכוונה?

כאמור, החוק קובע כי כל מעסיק חייב (!!!)  להעביר לעובדיו את כל המידע הרלוונטי לגבי סיכונים בטיחותיים הקיימים במקום העבודה ולספק להם  את כל הכלים להימנעות מהם. לאחר שהעובדים עוברים הדרכה מקצועית הקשורה לנושא, עליהם לחתום על טופס הדרכת בטיחות לעובדים שהוא טופס שמנוסח ע"י מקום העבודה עצמו ולמעשה מהווה הצהרה של העובד על כך שהוא אכן עבר הדרכה מפורטת הקשורה לנושא.

מה חשוב שייכלל בטופס הדרכת הבטיחות?

כל טופס הדרכת בטיחות צריך לכלול את הפרטים האישיים של העובד, את ציון השם והתפקיד של האדם שהעביר בפניו את ההדרכה (מנהל עבודה, מדריך בטיחות, מפקח, ממונה בטיחות, נאמן בטיחות וכו'), מה ההדרכה כללה ובסופו של דבר, את הצהרת העובד כי כל מה שהועבר ברור לו והוא מתחייב לשמור על ההנחיות וההוראות שניתנו. בחלק מהמקרים העובד מצהיר שהוא אף קיבל לידיו את חוברת הבטיחות והגיהות של מקום העבודה ללמידה.

חשיבות התאמת הטופס וההדרכה לסוג העובד

קיים הכרח שהטופס יהיה מותאם לכל העובדים בארגון כך שהוא ישקף נכונה את ההדרכה שקיבלו בפועל. מה שאומר שבחלק מהמקרים יש לנסח טופס הדרכת בטיחות נפרד עבור עובדים שונים (למשל, עובדי משרד לעומת עובדי ייצור) וכאמור, לייחס עבור כל אחד מהעובדים הללו הדרכות שונות. זכרו, לטופס זה השלכות משפטיות ועליכם להיות בטוחים כי הוא עומד בקו ישר עם דרישות החוק ו- "מכסה" אתכם, המעבידים, מפני תביעות.

כאן בדיוק נכנסת לתמונה חברת צמח בטיחות בניהולו של תומר צמח, אשר מתמחה במתן שירותי בטיחות וגהות על כל רבדיו. באפשרותנו לנסח עבורכם טופס הדרכת בטיחות לעובדים שיתאים בדיוק לארגונכם, וכמו כן להתאים עבורכם מערך הדרכות ייעודי שירענן וישאיר את עובדיכם מודעים לכל כללי הבטיחות שנקבעו. לפרטים נוספים אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר ונשמח לענות לכם כל שאלה בנושא.

נשמח לענות גם בווצאפ
1
צריכים עזרה?
שלום,
נשמח לעזור בכל שאלה בנושא טופס הדרכת בטיחות לעובדים – דגשים בהכנתו, לחצו על הכפתור הירוק :)